Chybová zpráva

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls ve funkci _menu_load_objects() (řádek: 579 v souboru /mnt/data/accounts/g/gembakaizen/data/www/ctisi.cz/includes/menu.inc).

Českou cenu za PR vyhrály Geometry a Leontýnka




Absolutním vítězem 13. ročníku České ceny za public relations se stal projekt Touching Masterpieces (český Dotýkání se mistrovských děl) vytvořený agenturou Geometry Global ve spolupráci s Nadací Leontýnka pro společnost Neurodigital Technologies a zmíněnou nadaci. Jeho cílem bylo zpřístupnit nevidomým zásadní umělecká díla, která by jim jinak zůstala skryta. Spojením virtuální reality, speciálního softwaru a haptických rukavic vznikl produkt, který nemá ve světě obdoby.

Projekt získal kromě ceny pro Absolutního vítěze i první místo v kategoriích Technologie a IT a Akce a události, druhé místo v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie a třetí místo v Přeshraničních projektech. Projekt bodoval v konkurenci dalších 133 soutěžících, kteří podali celkem 290 přihlášek do 22 kategorií. Výsledky vyhlásila pořádající Asociace public relations agentur (APRA) během slavnostního večera ve čtvrtek v pražském prostoru Aureole. Galavečer, který přivítal na 300 lidí z oboru, tradičně moderoval Ondřej Hejma.
Z PR agentur bodovala nejvíc AMI Communications s devíti trofejemi, těsně následovaná Ogilvy PR s osmi a Bison & Rose s šesti. Po čtyřech oceněních si odnesly AC&C a PR.Konektor.
K nejvíc obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Business to Consumer (30 projektů), Společenská odpovědnost a filantropie (27 projektů) a Akce a události (25 projektů).
Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno sedm hodnotících komisí složených z odborníků na PR a komunikaci z agentur, firem a státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech. Porota udělila kromě hlavních cen i tři Zvláštní ocenění. Získal je v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie projekt Embéčko paní velvyslankyně (Velvyslanectví Velké Británie a Severního Irska) za taktický přístup a kreativitu, v kategorii Státní správa, veřejný a neziskový sektor projekt Poznej Příbram (město Příbram) za příkladný přístup k propagaci města a v kategorii Zábava a sport bylo uděleno projektu 10 let českého rugby za dlouhodobý přístup ke komunikaci, který zpracovala agentura PR. Konektor pro Českou ragbyovou unii.
„Letošní ročník České ceny za PR byl v mnohém přelomový. Zjednodušili jsme způsob přihlašování projektů a snížili jsme cenu za jednu přihlášku. Největší novinkou však je reinkarnace soutěže Mluvčí roku a její zařazení na program slavnostního večera České ceny za public relations,“ komentuje letošní ročník soutěže Patrik Schober, člen Výkonné rady APRA. Mluvčí roku se stala Jitka Němečková z Plzeňského Prazdroje.
Ocenění za přínos oboru PR udělila APRA Michalu Donathovi z agentury Donath Business Media. „Michal Donath je jedním z průkopníků moderního PR u nás. Počátkem 90. let založil jednu z prvních PR agentur a ta dlouhodobě patří mezi špičkové hráče na trhu. Stal se synonymem krizové komunikace. Aktivně vytváří standardy profesionální praxe. Podílí se na kultivaci prostředí, rozšiřování povědomí o PR, jakož i na profesním vzdělávání,“ uvedl k ocenění Radek Vítek, další člen Výkonné rady APRA.

Kompletní výsledky České ceny za PR 2018
KOMUNIKAČNÍ DISCIPLÍNY 
Firemní komunikace

  1. CTP Art Wall, Bison & Rose a CTP pro CTP
  2. Řízková mapa dovolených s Europ Assistance, AMI Communications pro Europ Assistance
  3. Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC 

Společenská odpovědnost a filantropie

  1. Obnova postelového parku, PRAM Consulting pro Sue Ryder
  2. Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
  3. Vermikompostéry do škol,Tereza vzdělávací centrum, Plastia a Ekoškola pro Plastia

Zvláštní ocenění: Embéčko paní velvyslankyně, Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska pro Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, za taktický přístup a kreativitu
Business to Business

  1. Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC
  2. Protihluková stěna noba jako nástroj PR komunikace, mmcité+ pro mmcité+
  3. Jedlá stravenka, ADison a Demopictures pro Up Česká republika

Business to Consumer

  1. Ikea po setmění, Ogilvy Public Relations a Ikea Česká republika pro Ikea Česká republika
  2. Když lidé více věří bookmakerovi než výzkumné agentuře, Right Communications pro Fortuna Entertainment Group
  3. Ruku na srdce, Havas PR pro Novartis

Interní komunikace

  1. mApollo 2: raketový nárůst úvěrů, mBank ve spolupráci Ewing Public Relations pro mBank
  2. Amazon vyslyšel neslyšící, FleishmanHillard pro Amazon
  3. ČSOB průvodce divočinou života, ČSOB, Bison & Rose a studio Motor pro ČSOB

Krizová komunikace

  1. Fakty proti manipulacím, Česká televize pro Česká televize
  2. Regulace vyhánějí lidi z hospod, Native PR pro Český svaz pivovarů a sladoven
  3. Moderna v ruském lese, McCann pro Nokian Tyres Europe

Digital & social media

  1. #ChristmasActually, Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska pro Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska
  2. Prezident 21, Institute for Democracy 21 a Social Ogilvy pro Institute for Democracy 21
  3. Jedeme v tom spolu, Cesta za snem pro Lenovo ČR

Politická komunikace, politické PR, public affairs

  1. Prezident 21, Institute for Democracy 21, Lesensky.cz a 2Fresh pro Institute for Democracy 21
  2. Výrobu oceli zachrání Ocelářská unie, AMI Communications a ArcelorMittal Ostrava pro Ocelářská unie
  3. Tvoje Poprvé: kampaň, která přilákala mladé k volbám, IPM Consulting pro občany České republiky

OBOROVÉ KATEGORIE
Finanční trh a finanční služby

  1. Řízková mapa dovolených s Europ Assistance, AMI Communications pro Europ Assistance
  2. Představy Čechů o stáří, MY.cz pro NN Penzijní společnost
  3. S chytrými řešeními bezpečně a snadno, Bison&Rose pro Mastercard

Spotřební zboží

  1. Umělecké pneumatiky Continental od J. Ledeckého, AMI Communications pro Continental Barum
  2. Vanish Sto zážitků, ADison pro Reckitt Benckiser
  3. Irský svátek svatého Patrika = Jameson, ASPEN.PR a EverWhere pro Jameson

Farmacie, zdravotnický sektor

  1. #Dobroodkosti, Konektor Social, PR. Konektor a Production Pool pro ČNRDD
  2. S kůží na trh, Ogilvy Public Relations pro AbbVie Česká republika a Slovensko
  3. Chyť se za koule, Stance Communications pro Nadační fond Petra Koukala

Technologie, IT

  1. Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
  2. Dívky, věda a technologie: Jak Česko přichází o talenty, Bison & Rose a Microsoft ČR pro Microsoft ČR
  3. Nic není v bezpečí aneb Když novináři hackují, AMI Communications pro HP Inc.

Státní správa, veřejný a neziskový sektor

  1. Oldtubeři, PR Konektor pro Právě Teď ! o.p.s
  2. Embéčko paní velvyslankyně, Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska pro Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska
  3. Chyť se za koule Stance Communications pro Nadační fond Petra Koukala

Zvláštní ocenění: Poznej Příbram, město Příbram a Václav Bešťák pro město Příbram, za příkladný přístup k propagaci města
Průmysl

  1. Letní novinářská seznamka, zn. trvalý vztah, Ogilvy Public Relations pro P3
  2. CTP Art Wall, Bison&Rose a CTP pro CTP
  3. Výrobu oceli zachrání Ocelářská unie, AMI Communications a ArcelorMittal Ostrava pro Ocelářská unie

Služby

  1. I telesales může být sexy, AC&C Public Relations a Social Booster pro DKV Euro Service
  2. Pojďte řídit s námi, Ewing PR a Arriva Transport Česká republika pro Arriva Transport Česká republika
  3. Grand Opening Centra Chodov, AMI Communications pro Unibail-Rodamco

Zábava a sport

  1. Fiktivní filmový hrdina ve skutečném ligovém utkání, Chance a.s. a Outbreak pro Chance a.s.
  2. neuděleno
  3. Soulodit bez alkoholu?, Ogilvy Public Relations pro Unie výrobců a dovozců lihovin

Zvláštní ocenění: 10 let renesance českého rugby, PR. Konektor pro Česká rugbyová unie, za dlouhodobý přístup ke komunikaci
Přeshraniční projekty

  1. České video ve španělském TOP Gearu, Porsche Česká republika, divize SEAT, AC&C PR a ritual communicaion pro Porsche Česká republika, divize SEAT
    Protihluková stěna noba jako nástroj PR komunikace, mmcité+ pro mmcité+
  2. neuděleno
  3. Touching Marsterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka

KOMUNIKAČNÍ NÁSTROJE
Klasická firemní média

  1. Nemusíš být pořád online, Ogilvy Public Relations a Studio Grafite pro LEGO Trading
  2. Hvězdou titulky katalogu Ikea, Ogilvy Public Relations a Ikea Česká republika pro Ikea Česká republika
  3. Na společné cestě!, Bison & Rose pro EUROVIA CS

Online média

  1. Ukaž se, Action Please a Idea Please pro Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
  2. Transborder Video Selfie Show, Donath Business & Media a Simona Kopová pro Home Credit
  3. Sazka svět, Sazka a.s. a PR.Konektor pro Sazka a.s.

Akce a události

  1. Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
  2. Ikea po setmění, Ogilvy Public Relations a Ikea Česká republika pro Ikea Česká republika
  3. Fiktivní filmový hrdina ve skutečném ligovém utkání, Chance a.s. a Outbreak pro Chance

Tiskové konference

  1. Odborníci z VFN doporučují: Masturbace pro zdraví i pohodu, AMI Communications pro VFN Praha
  2. Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC
  3. Milionové titulky, na které se vyplatilo počkat, Ogilvy Public Relations pro Varroc Lighting Systém

Sólokapr

  1. Tvoje Poprvé: kampaň, která přilákala mladé k volbám, IPM Consulting pro občany České republiky
  2. Řízková mapa dovolených s Europ Assistance, AMI Communications pro Europ Assistance
  3. Žijeme na hraně, Stance Communications pro DiaKar a DiAktiv CZECH REPUBLIC

ABSOLUTNÍ VÍTĚZ
Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
Zdroj: Asociace public relations agentur

Červen 14, 2018